Každý z nás sice zná slovo pojišťovna, ale mnohdy vůbec netuší, co to vlastně je. Obecně je pojišťovna považována za finanční instituci, která na základě smlouvy kryje rizika, mezi která může patřit například úraz na dovolené nebo cokoliv jiného. Má za úkol proplácet náhradu škody nebo alespoň její část.
Pojištění na některá rizika jsou povinná a to ze samotného zákona. Patří mezi to například zdravotní pojištění, pojištění pracovních úrazů apod. Našli byste jich docela dost. Na jednu stranu si sice člověk říká, na co potřebuje tolik pojištění, ale ve výsledku je to vlastně jen a jen dobře, protože nikdy nevíte, co se může stát.
Součástí každé smlouvy bývají všeobecné podmínky, které je důležité si předem vždy pořádně pročíst. Vydává je Ministerstvo financí a pojišťovny se jich prostě musí držet.
Aby vůbec mohla nějaké pojišťovna například u nás v České republice vzniknout, je důležité, aby byl vstupní kapitál ve výši 69 – 200 miliónů korun. Každá pojišťovna musí být už ze samotného začátku dostatečně vybavena, aby mohla hned vyplácet pojistné plnění.
Mohou mít formu například akciové společnosti, družstva nebo dokonce i státního podniku. Dokonce i u nás se mohou vyskytovat zahraniční pojišťovny, takže nebuďte překvapeni tím, když nějakou zahlédnete.
Překvapením pro některé může být i to, že určitý druh pojištění mohou poskytovat banky nebo spořitelny.
Celkový počet pojišťoven v ČR je okolo 200 000, takže není divu, že člověk mnohdy ani neví, ke které pojišťovně by se zaregistroval. Často jsou jako rozhodující faktory podmínky a možnosti, které pojišťovny nabízí.
Mezi ty nejznámější bychom mohli zařadit Allianz pojišťovnu, Českou pojišťovnu, Generali, Komerční a mnohé další.
Mezi zahraniční pobočky bychom poté mohli zařadit například Basler Sachversicherungs – Aktiengesellschaft, INTER PARTNER ASSISTANCE, Union poisťovňa, a.s. apod.
Myslíte si, že pojišťovna, u které se momentálně nacházíte je tou nejlepší, a byli byste ochotní ji doporučit ostatním? Určitě pomůže, když k vaší pojišťovně napíšete kladnou recenzi, která pomůže těm, kteří se rozhodují, k jaké pojišťovně se přidat. Můžete tím tak udělat dobrý skutek, za který vám bude každý určitě vděčný.